icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو گزینه‌های احتمالی اسنوا برای واردات خودرو

گزینه‌های احتمالی اسنوا برای واردات خودرو

سرانجام واردات خودرو آغاز شد و تعدادی از محصولات از برندهای کره‌ای (کیا و هیوندای) و چینی (بایک، چانگان، دانگ‌فنگ و ام‌جی) وارد کشور شد و گفته می‌شود به‌زودی مدل‌هایی از برند فیات ایتالیا نیز وارد خواهند شد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت تولیدکننده لوازم خانگی اسنوا نیز قصد ورود به دنیای واردات خودرو را دارد.

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-تبلیغات محیطی شرکت SNOWA در سطح شهر تهران آغاز شده است. تبلیغاتی که در آن یک خودرو زیر پوششی آبی‌رنگ قرار دارد و برای آن شعارهای «این ماشین دو در است» و «این ماشین کم‌مصرف است» را انتخاب کرده‌اند.

کارشناسان خودرویی با توجه به دستورالعمل واردات خودرو‌ و لحاظ کردن استانداردهای مصرف سوخت و البته سیگنال‌هایی که در کمپین تبلیغاتی اسنوا افشا شده، اقدام به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر معرفی خودروهای احتمالی این شرکت کرده‌اند. از یک سو با توجه به تسهیلات و مشوق‌هایی که دولت برای خودروهایی که از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند و از سوی دیگر با اقدامات اخیر ایران‌خودرو و سایپا‌ برای توسعه خودروهای برقی و تعهدات شرکت مپنا بر توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، به نظر می‌رسد که حرکت بعدی اسنوا می‌تواند ورود به دنیای خودروهای سایز کوچک برقی باشد.

در ادامه با لیستی از خودروهای کم‌مصرف و دو درب (کوپه) که ممکن است به زودی توسط شرکت اسنوا وارد شوند، آشنا خواهید شد.

 

سوزوکی Swift
یکی از نامدارترین برندهای ژاپنی دنیا، حضوری چشم‌گیر در بازار ایران داشت. این شریک قدیمی ایران‌خودرو در ابتدا با سدانی به اسم کیزاشی عرض‌اندام کرد؛ اما بی‌تردید عمده موفقیت سوزوکی را باید مدیون شاسی‌بلند سایز متوسط آنها یعنی ویتارا بدانیم. اگر طبق آنچه اسنوا مدعی شده، خودروی مدنظرشان یک 2 درب کم‌مصرف باشد، بدون شک باید دست روی یکی از معروف‌ترین مدل‌های این برند یعنی سوئیفت بگذاریم. خودرویی که در تمام بازارهای جهانی به لطف ابعاد کوچک، کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌اش مشهور شده است. این خودرو دارای یک پیشرانه 1.2 لیتری با 83 اسب‌بخار نیرو و 107 نیوتن‌متر گشتاور است. گفته می‌شود مدل جدید سوئیفت مجهز به گیربکس CVT است که می‌تواند ظرف مدت 12.2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل هیبریدی بهبود یافته این خودرو نیز از باتری 10 آمپرساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر 4.9 لیتر است.

جیلی Geometry M2
تابستان امسال بود که اولین زمزمه‌ها از عرضه جیلی‌ جئومتری M2 به گوش رسید. یک هاچ‌بک برقی ارزان‌قیمت چینی که می‌تواند با توجه تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث تخفیف عوارض و حقوق گمرکی با قیمتی بسیار مناسب به دست مشتریان برسد. البته در این میان مهم‌ترین بحث یعنی شارژ این خودرو هم‌چنان مطرح است که البته با نصب تجهیزات شارژ در منزل و اتصال به برق 220 ولت شهری، این نگرانی نیز مرتفع می‌شود. این خودرو با دو نوع موتور الکتریکی عرضه می‌شود. نسخه اول 27 اسب‌بخاری و نسخه دوم 41 اسب‌بخاری. سرعت نهایی جئومتری M2 در هر دو مدل موتور به 100 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. گفته می‌شود ظرفیت باتری‌های آن از 30 کیلووات‌ساعت بیشتر نخواهد بود. این یعنی با هر بار شارژ شدن، یک پیمایش 280 کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اسمارت EQ ForTwo
شاید باورکردنی نباشد ولی در یک دوره کوتاه شرکت عجیب خودروسازی SMART نیز در بازار خودروی کشور حضور داشت. بد نیست بدانید اسمارت در ابتدا توسط شرکت ساعت‌سازی سواچ سوئیس راه‌اندازی و در ادامه توسط مرسدس‌بنز خریداری شد. اسمارت در دهه ابتدایی 2000 تبدیل به سمبل خودروهای اقتصادی با ابعاد کوچک شده بود. بعدها با حفظ همین ماهیت، ساختار قوای محرکه آن نیز عوض شد و به سمت برقی‌ها گرایش پیدا کرد. مدل EQ ForTwo جدیدترین نسخه این خودرو است که به صورت تمام برقی عرضه می‌شود. درواقع این محصول را باید یک خودروی آلمانی بدانیم که در صورت نهایی شدن واردات خودرو‌ از سوی اسنوا می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند. موتور برقی کوچک این خودرو در اوج تعجب می‌تواند 80 اسب‌بخار نیرو با 160 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پکیج باتری‌های لیتیوم یون آن 17.2 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارند. شارژ این باتری‌ها در صورت استفاده از سیستم فست شارژ تنها 2 ساعت و نیم زمان می‌برد. البته باید در نظر گرفته این سیستم فعلاً در ایران کاربرد ندارد. گفته می‌شود اسمارت فورتو برقی با یک بار شارژ می‌تواند تا 180 کیلومتر پیمایش کند.

چری EQ1
علیرغم برقی بودن EQ1 ولی این خودرو را هم جزو گزینه‌های جدی واردات قلمداد کنید. چراکه از یک طرف چری‌ سابقه طولانی حضور در بازار خودروی کشور را دارد و از طرف دیگر EQ1 همان نسخه برقی چری‌ QQ است که در بازار ایران به اسم ام‌وی‌ام 110 شناخته می‌شود. این یعنی اسنوا با واردات EQ1 می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند. موتور الکتریکی چری‌ EQ1 حدود 41 اسب‌بخار قدرت به همراه 120 نیوتن‌متر گشتاور در اختیارتان قرار می‌دهد. پکیج باتری‌هایش از نوع 30.6 کیلووات‌ساعت است که با 30 دقیقه شارژ سریع، می‌توان 80 درصد باتری را شارژ کرد. با ولتاژ خانگی نیز شارژ باتری‌ها حدود 7 ساعت زمان می‌خواهد. با چری‌ EQ1 هرچند بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت نمی‌توانید سرعت بگیرید اما در عوض مسافت قابل پیمایش آن با یک‌بار شارژ، به حدود 300 کیلومتر می‌رسد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب