icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ۹ خودروی جدید در راه خط تولید

۹ خودروی جدید در راه خط تولید

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری روز گذشته خود، از ورود ۹ خودروی جدید به خط تولید خودروسازان طی سال آینده خبر داد.

شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"- به گفته این مقام وزارت صمت، خودروهای یاد شده بر پایه پلتفرم‌‌‌های جدید و به‌روزرسانی شده، تولید خواهد شد. واریانت یکی از این خودروهاست که توکلی لاهیجانی می‌‌‌گوید اولین خودروی اقتصادی سایپا نیز هست. این خودرو بر پایه پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو تولید خواهد شد. خودروی دیگری که قرار است سال آینده در سبد خودرویی کشور قرار بگیرد، خودروی ری‌‌‌را تولید شرکت ایران خودرو است که بر پایه کراس‌اوور پلتفرم اختصاصی این شرکت خواهد بود. اطلاعاتی که پیش از این از خودروی ری‌‌‌را منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو با موتور ارتقا یافته TU5 راهی بازار خواهد شد، نسخه‌ای که 113 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو هم جثه با پژو 2008، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است. ری‌‌‌را از نظر طراحی در نمای جلو، ظاهری نزدیک به سانتافه جدید و در نمای عقب، خط و خطوطی نزدیک به پژو  2008 دارد که در واقع مدل پایه این خودرو محسوب می‌شود.

خودروی اختصاصی پارس خودرو p90 خودروی دیگری است که به گفته توکلی لاهیجانی سال آینده وارد خط تولید خودروسازان می‌شود. به گفته این مقام وزارت صمت این خودرو بر پایه پلتفرم به‌‌‌روز شده ال90 و قطعات کاملا بومی خواهد بود. پارس خودرو P90 یک سدان در کلاس C محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پیشرانه این خودرو دارای قدرتی بیش از 110 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌‌‌متر باشد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 5 سرعت دستی به چرخ‌‌‌ها منتقل خواهد شد. چهارمین خودروی این لیست خودروی آریای اتومات بر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپاست. آریا یک کراس اوور تک دیفرانسیل با یک موتور 5/ 1لیتری هشت سوپاپ توربو به قدرت 108 اسب بخار محسوب می‌شود.  خودروی TF21 بر پایه پلتفرم به‌‌‌روزآوری شده ایران خودرو، دیگر خودروی تولیدی در سال آینده است.

این خودرو در زمینه امکانات ایمنی دارای تجهیزاتی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است.  خودروی اطلس بر پایه پلتفرم به‌‌‌روزآوری شده ایکس 200 سایپا، خودروی دیگری است که در این لیست قرار دارد. خودروی اطلس سایپا 4 سیلندره و 8 سوپاپ و قدرت موتور آن 88/ 44 تا 89/ 72 اسب بخار است. سهند دیگر خودروی مورد اشاره نیز بر پایه همان پلتفرم ایکس 200 است.

وانت آریسان 3 شرکت ایران خودرو و وانت اختصاصی گروه سایپا نیز که بر پایه استانداردها و فیس لیفت‌‌‌های محصولات جاری است هم آخرین خودروهایی هستند که در لیست تولید سال آینده قرار می‌‌‌گیرند. اینطور که لاهیجانی تاکید کرده تولید این خودروها در ادامه مسیر پوست‌‌‌اندازی پلتفرمی در خودروسازی کشور است. این موضوع البته در سند تحول صنعت خودرو که توسط وزارت صمت فاطمی‌‌‌امین تدوین شده بود نیز مورد تاکید قرار گرفته بود. لاهیجانی در نشست دیروز خود تاکید کرده چهار پلتفرم کلیدی برای دستیابی به محصولات باکیفیت با مقیاس اقتصادی تولید مدنظر قرار گرفته است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب