icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومانی نرخ خودرو

افزایش ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومانی نرخ خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: نرخ خودرو با عبور قیمت دلار از کانال ۴۷ هزار تومان افزایش و قیمت اعلامی فروشندگان خودرو تغییر پیدا کرد. بنا به مشاهدات بازار، قیمت محصولات سایپا حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون و ایران خودرو حدود ۲۵ میلیون تومان افزایش نرخ را تجربه کردند.

چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-سعید موتمنی از تشدید رکود در بازار خودرو خبر داد و افزود: تمایل مشتریان برای خرید خودرو کاهش پیدا کرده و در روزهای اخیر چندان نوسان‌های قیمتی مشاهده نمی‌شود؛ و روند کاهشی شدن قیمت‌ها متوقف شده است.

وی با اشاره به آخرین نرخ انواع خودروهای داخلی، تصریح کرد: پژو 206 تیپ 2 که تا 3 هفته پیش 480 میلیون تومان معامله می‌شد اما امروز نرخ آن به 516 میلیون تومان شده است؛ پژو تیپ 3 حدود 567 میلیون تومان و کوئیک 348 میلیون تومان بفروش می‌رسد.

به گفته این فعال صنفی؛ نرخ خودرو با عبور نرخ دلار از کانال 47 هزار تومان افزایش و قیمت اعلامی فروشندگان خودرو تغییر پیدا کرد. بنا به مشاهدات بازار، قیمت محصولات سایپا حدود 15 تا 16 میلیون و ایران خودرو حدود 25 میلیون تومان افزایش نرخ را تجربه کردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر کاهش واسطه‌گری‌ها در بازار خودرو، افزود: اگر واردات خودرو انجام شود شاهد سیر نزولی قیمت خودرو داخلی خواهیم بود؛ به نظر می‌رسد بازار خودرو منتظر لغو تحریم‌ها و توافق در برجام است چراکه سرمایه‌گذاران در این بازار می‌دانند که اگر این مذاکرات به ثمر بنشیند و طلب دولت وصول شود در این بازار تاثیر می‌گذارد چراکه بخواهیم یا نخواهیم خودرو یک کالای سرمایه‌ای شده است.

موتمنی با بیان اینکه آزاد شدن واردات در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی نیز تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: خودروسازان دیگر نمی‌توانند با این کیفیت خودرو در بازار عرضه کنند چراکه خریداران حق انتخاب دارند و مشتریان کالای باکیفیت و با نرخ مناسب را خریداری می‌کنند. اگر فضای رقابتی ایجاد شود بسیاری از مشکلات فعلی صنعت خودرو حل و فصل می‌شود و ما منتظر اجرایی شدن طرح واردات خودرو هستیم.

وی فروش خودرو چینی با قیمت‌های نجومی را به عدم نظارت در بازار نسبت داد و افزود: قیمت جهانی خودرو مشخص است و کارویژه شورای رقابت این است که انحصارها را بشکند این شورا قیمت تمام شده تولید خودور مونتاژی را بررسی و با در نظر گرفتن سود منطقی قیمت خودروهایی مونتاژی را تعیین و اعلام کرد اما تا به امروز شرکت‌ها نرخ‌های شورای رقابت را اعمال نکردند. شورای رقابت نرخ برخی خودروها را 300 تا 800 میلیون تومان کاهش داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت خودروهایی مونتاژی با هر قیمتی که شرکت‌ها می‌خواستند در بازار عرضه شد در حالی‌که قیمت واقعی این خودروها 40 تا 50 هزار دلار نیست و قیمت خودروهایی مونتاژی در ایران با قیمت جهانی و با هزینه‌های آنها همخوانی ندارد و باید این نرخ‌ها شکسته و قیمت‌های شورای رقابت که منطقی هستند اجرایی شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه بازار بعد از واردات راه خود را پیدا خواهد کرد، افزود: نیاز بازار باید تامین شود برخی از کارشناسان این انتقاد را وارد می‌کنند که چرا باید خودرو کارکرده وارد شود؟ در یک بازه زمانی کوتاه واردات این نوع خودروها انجام شود تا تنظیم بازار ایجاد و قیمت خودروهای داخلی که یک میلیارد شدند شکسته شود.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب