icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو جزییاتی از نحوه و زمان قیمت‌گذاری خودروهای واردتی توسط شورای رقابت

جزییاتی از نحوه و زمان قیمت‌گذاری خودروهای واردتی توسط شورای رقابت

مدیر روابط عمومی شورای رقابت بیان کرد: هر زمانی کار واردات خودرو تمام شده باشد و شرکت‌های واردکننده اطلاعات و مدارک خودروهای وارداتی را به شورای رقابت ارائه کنند، کارگروه خودرو شورا به کمک سازمان حمایت قیمت تمام شده آن خودرو را محاسبه می‌کند و رقابت پذیری‌اش کارشناسی می‌شود و بعد قیمت نهایی توسط شورا تصویب و اعلام می‌شود.

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-هفته گذشته تیموری، مدیرعامل سایپا خبر داد که شماره‌گذاری خودروهای وارداتی توسط این شرکت در حال انجام است و از هفته بعد واگذاری‌ها انجام می‌شود. اولین سری خودروهای وارداتی که شامل 1108 دستگاه خودرو چانگان CS35پلاس است توسط سایپا وارد شده است.

با توجه به این که که شورای رقابت قبلا اعلام کرده که بازار خودروهای وارداتی انحصاری و مشمول قیمت‌گذاری است، با افزایش حجم واردات و نزدیک شدن به زمان واگذاری خودروهای وارداتی این سوال ایجاد شده که این شورا در چه بازه زمانی و به چه شکل به این موضوع می‌پردازد.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت درخصوص روند قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط شورای رقابت گفت: قبلا یک مدل خودروی وارداتی که چانگان بود قیمت‌گذاری شده است. هر زمانی کار واردات تمام شده باشد و شرکت‌های واردکننده اطلاعات و مدارک خودروهای وارداتی را به شورای رقابت ارائه کنند، کارگروه خودرو شورای رقابت به کمک سازمان حمایت قیمت تمام شده آن خودرو را محاسبه می‌کند و رقابت پذیری‌اش کارشناسی می‌شود و بعد قیمت نهایی‌اش توسط شورا تصویب و اعلام می‌شود.                                     

دادجوی توکلی افزود: اگر خودروی وارداتی وجود دارد باید اطلاعات آن ارائه شود تا تعیین قیمت شده و سپس در سامانه یکپارچه فروش خودرو به فروش برسد.

وی ادامه داد: شورا حداکثر ظرف 3 یا 4 روز تا یک هفته این موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام می‌کند. شورا دو روز در هفته، شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها برای رای‌گیری تشکیل جلسه می‌دهد. هر موقع که کارگروه‌های شورا قیمت‌ها را بررسی کرده باشند و برای رای نهایی آماده باشد، شورا بلافاصله قیمت‌ها را اعلام می‌کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت درخصوص واکنش شرکت‌های واردکننده خودرو به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط این شورا نیز گفت: شورای رقابت یک مجموعه فراقوه‌ای است و واکنش‌ها چه منفی و چه مثبت تاثیری در عملکرد این نهاد ندارد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب