icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین ارز موردنیاز واردات خودروهای کارکرده در آئین‌نامه مصوب وزارت صمت

راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین ارز موردنیاز واردات خودروهای کارکرده در آئین‌نامه مصوب وزارت صمت

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین ارز موردنیاز واردات خودروهای کارکرده در آئین‌نامه مصوب وزارت صمت را تشریح کرد.

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-علی جدی درباره راهکارهای پیش‌بینی شده برای تامین ارز موردنیاز واردات خودروهای کارکرده در آئین‌نامه مصوب وزارت صمت، گفت: در این آئین‌نامه افراد می‌توانند از ارز موجود در حساب ارزی خود -در صورت تائید بانک مرکزی- برای واردات خودروهای کارکرده استفاده کنند، همچنین از ارز از محل صادرات نیز می‌توان برای واردات خودرو استفاده کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای پیش‌بینی شده در این آئین‌نامه، ارز با منشا خارجی و همچنین ارز از محل سرمایه‌گذاری خارجی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس این آئین‌نامه هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند خودرو وارد کند.

وی ادامه داد: در تبصره 4 آئین نامه واردات خودروهای کارکرده که توسط وزارت صمت تصویب شده است و اکنون برای بررسی و تصویب به هیات وزیران ارسال شده، اختیار تعیین سقف تخصیص ارز برای واردات خودرو به بانک مرکزی داده شده که به نظرم این موضوع ایراد دارد در واقع آزادی عمل‌های دیده شده برای تامین ارز در تبصره 4 محدود شده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تعداد خودروهای وارد شده، گفت: براساس گزارش ارائه شده حدود 20 هزار دستگاه وارد گمرک شده است البته تا 100 هزار دستگاه نیز ثبت سفارش شده اما باید آمار دقیق ارائه شود./

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب