icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رکود بازار خودرو در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است

رکود بازار خودرو در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج معتقد است اگر واردات خودرو محقق شود بازار از این رکود بی‌سابقه خارج خواهد شد.

سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"- حمید کریمی، رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج درخصوص وضعیت بازار خودرو گفت: بازار در استان البرز هم مانند سایر استان‌ها در رکود کامل است و با وضعیتی که ایجاد شده بسیاری از نمایشگاه‌داران نمایشگاه خود را جمع خواهند کرد.

کریمی افزود: 6 ماه قبل گفتم مسئولین اجازه دهند تمام خودروهایی که در گمرک مانده است وارد کشور شود، این اتفاق بازار را از رکود خارج خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت بازار خودرو خیلی خراب است و مردم هم منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد. این بلاتکلیفی از گرانی و احتکار هم بدتر است.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج بیان کرد: اگر دولت مصمم به واردات خودرو است زودتر این کار را انجام دهد تا تکلیف مردم روشن شود. در یک سال گذشته کسانی که می‌خواهند ماشین بخرند، نمی‌خرند و کسانی که قصد فروش دارند نیز معطل مانده‌اند که بفروشند یا نه. بازار عجیب و غریبی است، طی 30 سال فعالیت در این صنف چنین وضعیتی را ندیده بودم.

کریمی با تاکید بر این که بازار 6 ماه است که در رکود است، گفت: در حال حاضر لندکروز 10 میلیاردی به 6 میلیارد و ماشین 15 میلیاردی که برای آن سر و دست می‌شکستند به 9 میلیارد تومان رسیده و خریدار ندارد.

وی گفت: اگر چرخه اقتصاد نچرخد خطرات بسیار بدی را به دنبال دارد و ممکن است بسیاری از فعالان این حوزه ورشکست و روانه زندان شوند.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل کرج معتقد است: اگر ماشین‌های وارداتی به کف خیابان و نمایشگاه‌ها برسد تکلیف همه چیز مشخص خواهد شد. حتی با عوارض 171 درصدی هم مردم خودروهای وارداتی را می‌خرند و بازار دوباره رونق می‌گیرد. البته این در شرایطی رخ می‌دهد که خودروهای وارداتی سهم نهادها و ارگان‌های خاص نشود.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب