icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کاهش ۵ تا ۶ میلیون تومانی قیمت انواع خودروهای داخلی در روز جاری

کاهش ۵ تا ۶ میلیون تومانی قیمت انواع خودروهای داخلی در روز جاری

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه کاهش قیمت‌‌ها در بازار خودرو ادامه دارد، گفت: امروز قیمت اغلب خودروهای داخلی نسبت به روز گذشته مجددا کاهش یافته است.

سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-سعید مؤتمنی درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در روز جاری قیمت خودرو نسبت به روز گذشته مجددا کاهش داشت‌ و قیمت اغلب خودروهای داخلی نسبت به روز گذشته بین 5 تا 6 میلیون تومان افت کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: به عنوان مثال قیمت پژو پارس که روز گذشته 525 میلیون تومان بود امروز به 521 میلیون تومان کاهش یافت‌ و همچنین قیمت 206 تیپ 2 از 518 میلیون تومان به 512 میلیون تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

مؤتمنی با بیان اینکه بازار خودرو در رکود بسر می‌برد، اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت ارز نسبت به روزهای گذشته کمی افزایش داشته است اما قیمت خودرو در بازار  روند کاهشی داشته است.

وی اظهار داشت: تقریبا خرید و فروشی در بازار  انجام نمی‌شود و مردم در انتظار خودروهای وارداتی هستند قطعا اگر واردات خودروهای کارکرده و همچنین واردات توسط افراد حقیقی انجام شود قیمت خودرو بخصوص خودروهای مونتاژی کاهش بیشتری خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودروهای کارکرده است.

* خبری از خودروهای وارداتی نیست

بر اساس این گزارش، هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، در اولین دستور جلسه فوق العاده روز گذشته، لایحه دوفوریتی و مصوبه مجلس در خصوص «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» از نظر عدم مغایرت با سیاست های کلی نظام را بررسی کرد که در نهایت پس از بحث و تبادل نظر اعضای هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام ، واردات خودروهای کارکرده را مغایر سیاست های کلی ندانستند.

‌در اردیبهشت سال گذشته نیز واردات خودرو به تصویب دولت رسید و پس از طی فرآیند و مراحل قانونی بالاخره اولین محموله وارداتی در دی ماه سال گذشته به کشور رسید و اولین محموله خودروهای وارداتی در اردیبهشت ماه امسال از گمرک ترخیص شد البته روند واردات خودرو و تحویل به مشتریان کند است و تاکنون هیچ خبری از سوی وزارت صمت یا خودروسازان در رابطه با تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان اعلام نشده است.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب