icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آمارها نشان می دهد که فیات و مزدا به ایران بازگشته اند.

آمارها نشان می دهد که فیات و مزدا به ایران بازگشته اند.

بر اساس امار های وزرات صنعت ومعدن مشخص می باشد که دو خودرو ساز فیات و مزدا به ایران بازگشته و مشغول تولید خودرو می باشند.

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: بر اساس امار های وزرات صنعت ومعدن مشخص می باشد که دو خودرو ساز فیات و مزدا به ایران بازگشته  و مشغول تولید خودرو می باشند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو " پس از برجام یا همان توافق هسته شرکت های خودرو ساز فراوانی به ایران آمده و مذاکره داشته اند. از این بعضی قبل از تحریم ها در ایران فعالیت گسترده داشته و با شروع تحریم ایران ترک کرده اند.این گروه از شرکت های خارجی ظاهرا  بصورت چراغ خاموش و به دور از هیایو به ایران بازگشته و مشغول تولید خودرو در شرکت های همکارشان می باشند.

بر این اساس، طی دو سه ماه گذشته، 823 دستگاه مزدا3 در گروه بهمن مونتاژ شده و این در حالی است که طی سال گذشته، تنها یک دستگاه از این خودرو مونتاژ شده بود. مزدا که پس از تشدید تحریم‌های بین‌المللی، از ایران رفت و مونتاژ محصولاتش در گروه بهمن متوقف شد، خیلی بی‌سروصدا به «جاده مخصوص» برگشته و تیراژ دو سه ماهه آن نشان می‌دهد این شرکت به اصطلاح آمده است تا بماند. اما دیگر خودروسازی که آمارهای تولید از بازگشت ان به ایران حکایت دارند، فیات ایتالیا است. طبق آمار وزارت صنعت، فیات دو خودرو «سی‌ینا» و «استرادا» را طی سال جاری در ایران مونتاژ کرده تا عملا حضوری دوباره در «جاده‌مخصوص» داشته باشد. بر این اساس، شرکت خودروسازی صنعت پارس (تاپکو)، میزبان فیات بوده و در مجموع 726 دستگاه سی‌ینا و استرادا در این شرکت به تولید رسیده است. فیات چند سال پیش نیز به‌واسطه مونتاژ سی‌ینا در ایران حضور داشت، اما موفقیت چندانی به‌دست نیاورد و پس از تشدید تحریم‌ها نیز به ایتالیا برگشت.

برچسب ها:

فیاتمزدا
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب