icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اصرار کرمان موتور بر گرانفروشی

چرا کرمان موتور النترا را با قیمتی فراتر از آسان موتور عرضه می کند

اصرار کرمان موتور بر گرانفروشی

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ 1 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو"  دو روز پیش در خبری با عنوان "کلاهبرداری به سبک کرمان موتور "به گرانفروش و رفتار نامناسب این شرکت با برخی از مشتریان خود اشاره کردیم.در این مقاله بصورت مستقیم اشاره شد که کرمان موتور در اواسط سال جاری و علی رغم بسته بودن سایت ثبت سفارش اقدام به پیش فروش هیوندای النترا وارداتی با قیمت قطعی 155 میلیون نمود. اما پس از باز شده ثبت سفارش قیمت این خودرو برابر با 198 میلیون اعلام کرد و مشتریان خود را خلاف عرف مشتری مداری ملزم نمود که مالتفاوت 155 تا 198 میلیون تومان را به حساب شرکت واریز نماید. این در حالی است که آسان موتور دیگر نماینده رسمی محصولات هیوندای قیمت النترا را برابر با 161 میلیون تومان عنوان کرده است .

پس از انتشار این مهم  توسط پردیس خودرو ، خبری در رسانه ها بصورت گسترده منتشر گردید که  به جانب داری از کرمان موتور به اختلاف قیمت هیوندای النترا کرمان موتور و آسان موتور اشاره شده است.البته می توان حدس زد که این خبر از جانب چه شرکتی بصورت گسترده در اختیار رسانه های قرار گرفته است.در این رپرتاژ خبری دلیل این اختلاف  در کرمان موتور و آسان موتور به نحوه قطعی و یا علی الحساب بودن قیمت های اعلام شده مربوط می گردد. در این خبر اشاره شده است که  قیمت النترای اعلام شده از سوی کرمان موتور قطعی است اما آسان موتور قیمت این خودرو را بصورت علی الحساب اعلام کرده است.به منظور اثبات درستی و تحلیل این خبر باید به نکات ذیل توجه کرد:

1-کرمان موتور برای حقانیت خود به نحوه قطعی بودن و علی الحساب بودن قیمت های اعلام شده تاکید دارد اما باید به منتشر کنندکان این اخبار یاداور شده که کرمان موتور همین چند ماه پیش هیوندای النترا را با قیمت قطعی برابر با 155 میلیون پیش فروش کرده بود در حالی به راحتی حق مشتریان خود را ضایع نموده و حالا از خریداران خود طلب 198 میلیون تومان را کرده است . پس مشخص است نوع اعلام قطعی بودن و یا علی الحساب بودن قیمت ها ملاک مناسبی برای ارزیابی شرکت های ایرانی نیست چرا کرمان خودرو در این شرایط پیشرو است.

2-برای مشخص شدن گرانفروشی کرمان موتور نیازی به بررسی قیمت النترا در آسان موتور نیست .کافی است قیمت این خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس را مورد بررسی قرار دهیم. این خودرو بسته به تیپ مورد نظر از قیمتی ما بین 14 هزار دلار تا 19 هزار دلار برخودار است.در صورت تبدیل این قیمت به ریال و افزودن عوارض و تعرفه های قانونی متوجه خواهید شد که قیمت اعلام شده از سوی آسان موتور با دلار امروز و تعرفه های تغییر یافته به قیمت اصلی نزدیکتر است و مشخص نیست قیمت اعلام شده کرمان موتور به چه شکل محاسبه شده است.

شرکت های مختلف به منظور تبیلغات خیلی بهتر است بصورت کاملا شفاف سیاست های کاری خود را به اطلاع عموم برسانند نه اینکه با روشی که بر خلاف عرف جهانی است ،شرکت های رقیب را به کلاهبردای متهم نمایند.کرمان موتور هم از این مقوله مستثنی نیست و خیلی بهتر بود به جای اتهام به دیگران کاملا واضح نحوه قیمت گذاری النترا را منتشر کند تا شاید باعث جلب نظر شاکیان خود باشد.

 هدف از این نوشتار اثبات حقانیت آسان موتور نیست چرا که این شرکت هم در عرضه  محصولات و ارائه قیمت های اعلام شده چندان سابقه خوبی ندارد و در نهایت مشخص نیست که آسان موتور هم النترا را به قیمت های اعلام شده بدست مشتریان برساند اما در هر صورت با توجه تعدد مشتریان شاکی  و ادله فوق مشخص است که کرمان موتور هنوز بر نحوه سیاست های غلط خود درخصوص ارتباط با مشتریان خود اصرار دارد و بجای کاهش  قیمت ها النترا و دیگر محصولات خود در حال گرفتن ماهی از  آب گل آلود این روز های بازار خودروی ایران می باشد.

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سیدحمیدرضا باب الحوایجی 1398/2/23
19:11:21

بچه های این سایت خیلی متفاوت اند. افرین که پشتیبان هم میهن تون هستید.

آخرین مطالب