icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افت شدید معاملات خودرو

افت شدید معاملات خودرو

طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، ویروس ناخوانده، بازار شب عید خودرو را برهم زده و میزان معاملات را به صفر نزدیک کرده است و باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت‌هاست، تا زمانی که تقاضا در بازار وجود ندارد، روند قیمتی خودرو هم نزولی خواهد بود.

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-سعید موتمنی ضمن تاکید بر اینکه برخلاف روال هرساله که در روزهای پایانی سال، بازار خودرو به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی به خود می‌گرفت، امسال شیوع ویروس کرونا بازار شب عید را از نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گرفته است، اظهار کرد: این در شرایطی است که برخی دارندگان و فروشندگان خودروهای خود را نگه داشته بودند تا در روزهای پایانی سال به بازار عرضه کنند و سود بیشتری ببرند، اما خالی شدن بازار از خریدار سبب شد فعالان خرد این حوزه از خطر ورشکستی احساس نگرانی کنند و حتی حاضر شوند زیر قیمت بازار، خودروی خود را بفروشند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: نبود خریدار در بازار آن هم در روزهای پایانی سال موجب نگرانی دست اندکاران این بازار شده است. نگرانی اصلی این فعالان بازار خودرو تداوم وضعیت فعلی در سال آینده است. خالی شدن بازار از خریدار خودرو باعث شده برای خودروهای خود مشتری پیدا نکنند. در حال حاضر مشتریان حتی برای پرسیدن قیمت هم مراجعه نمی‌کنند و نمایشگاه داران در بهترین حالت به مشاوره تلفنی اکتفا کرده‌اند. این روزها نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، میزان معاملات تا 80 درصد کاهش پیدا کرده و می توان گفت اکنون هم میزان معاملات تقریبا به صفر رسیده است.

به اعتقاد موتمنی، تا زمانی که شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از بابت آن کم نشود، وضعیت بازار خودرو به همین صورت خواهد بود؛ چراکه بازار خودرو همیشه تابع عرضه و تقاضا بوده است؛ بنابراین تا زمانی که تقاضا وجود ندارد، روند کاهشی قیمت‌ها هم ادامه دارد.

این کارشناس در امر خرید و فروش خودرو اعلام کرد: در حال حاضر نگاه به روند قیمتی خودروها در سایت‌های خرید و فروش نیز نشان می دهد که خودروهای داخلی تا 10 میلیون تومان، مونتاژی‌ها حدود 50 - 60  میلیون تومان و خوردوهای وارداتی بیش از 80 - 90 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. جالب است که در تمام سال‌های اخیر قیمت پراید 111 همیشه از سایر مدل‌های آن به دلیل عرضه کمتر و تقاضای بیشتر، گران تر بود اما اکنون کاهش تقاضا موجب شده که قیمت این مدل خودرو حتی به کمتر از پراید 132 نیز برسد.

وی افزود: در بازار روز گذشته قیمت پراید 111 معادل 61 میلیون تومان بوده است در حالی که پراید 132 معادل 62 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب