icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کارشکنی دو نهاد دولتی در رفع مشکلات قطعه سازان

کارشکنی دو نهاد دولتی در رفع مشکلات قطعه سازان

امروز نشست خبری انجمن قطعه سازان با حضور اعضای این انجمن و مدیر عامل ساپکو در خصوص بررسی مشکلات قطعه سازان در حال برگزاری است.

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو" در ابتدای این نشست آقای بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان گفت:از ابتدای سال حدود 35 درصد بر قیمت مواد اولیه افزوده شده است و همین امر موجب گردیده است قطعه سازان بدلیل عدم افزایش قیمت خودرو و بسته شدن دست خودروسازان در این خصوص ،در حاشیه ضرر و زیان قرار بگیرد.ایشان ادامه داد دو نهاد دولتی شورای رقابت و شورای پول و اعتبار بدلیل مقاومت در افزایش قیمت خودرو و همچنین افزایش اعتبار باعث گردیده اند که دست خودروسازهای کشور به شدت بسته شده و نتوانند نیاز های قطعه سازان را بر طرف کنند. آقای بیگلو در ادامه گفت :در جلسه ای که در حاشیه همایش صنعت خودروی کشور با حضور وزرات صنعت برگزار گردید مقرر شد روند اجرایی رفع مشکلات فوق به سبکی آغاز شود که مصرف کنند و قطعه ساز متضرر نگردند.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:خودروسازان با همت و یاری قطعه سازان تیراژ خود را 70 درصد افزایش داده اند اما متاسفانه با مقاومت شورای رقابت و شورای پول و اعتبار از سال 94 حد اعتبار تخصیص داده شده به خودروسازان افزایش نیافته است که همین امر موجب گردیده خودروسازان در پرداخت مطالبات قطعه سازان ناتوان باشند.آقای بیگلو راه کار برون رفت از این مشکلات را آزاد کردن قیمت خودرو بدون دخالت شورای رقابت دانست که می تواند در مدت زمان معقولی مشکلات بوجود آمده را بر طرف نماید.

انجمن قطعه سازان

در ادامه این نشست سخنگوی انجمن قطعه سازان اشاره ای به دغدغه این روزهای اعضای این انجمن پرداخت . ایشان اشاره کرد زمزمه جدا سازی وزارت صنعت ،معدن و تجارت به شدت باعث نگرانی شده است چرا که در صورت بروز این اتفاق باعث سرگردانی فعالان اقتصادی کشور خواهد شد.

برچسب ها:

قطعه سازان
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب