icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ابهام در مجوز فعالیت شرکت داتیس خودرو

خریداران ولوو در بلاتکلیفی به سر می برند

ابهام در مجوز فعالیت شرکت داتیس خودرو

اینکه داتیس خودرو با چه مجوزی در ایران در حال فعالیت است و آیا مجوز آن مشکل قانونی دارد یا نه؟ سوال اساسی است که بایستی شرکت داتیس خودرو برای روشن شدن موضوع اسناد مربوطه را ارائه کند. 

پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ 5 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- طبق اخبار منتشر شده نمایشگاه شرکت داتیس خودرو بسته شده است که برخی علت را پلمپ دفتر داتیس خودرو عنوان نمودند. در این باره سایت صبحانه به نقل از یک مقام آگاه در سازمان حمایت مصرف کنندگان نوشت:«با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.»

این در حالی است که با پیگیری پردیس خودرو٬ خبر مذکور از طرف مسئولان شرکت داتیس خودرو رسما تکذیب شد. خانم طائب٬ مسئول قراردادهای شرکت داتیس خودرو در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو گفت:«نمایشگاه شرکت به علت تعمیرات بسته شده است. اینکه برخی مدعی شده اند شرکت پلمپ شده کذب محض است. دفاتر شرکت دایر و فعال هستند و هیچ مشکلی در روند کاری شرکت وجود ندارد.»

شرکت داتیس خودرو در تبلیغات خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام “هایکو اسپورتیو” که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئدی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده است. این در حالی است که مدیران شرکت داتیس خودرو مدعی هستند داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران است. در این خصوص  آقای دغانلو٬ از مدیران شرکت داتیس خودرو در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو تصریح کرد:«داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران است و علت بسته شدن نمایشگاه شرکت هم صرفا به خاطر تعمیرات بوده و از شنبه باز خواهد شد.»

نمایندگی ولوو در ایران از آن دست نمایندگی هایی است که با فرازونشیب زیادی همراه بوده است. از شرکت افراموتور که خود را نماینده جعلی ولوو در ایران معرفی کرد تا داتیس خودرو که فعالیت ش به عنوان نمایندگی رسمی ولوو در ایران با ابهام و سوال همراه است٬ همگی چهره ولوو در ایران را خدشه دار کرده است. اینکه داتیس خودرو با چه مجوزی در ایران در حال فعالیت است و آیا مجوز آن مشکل قانونی دارد یا نه؟ سوال اساسی است که بایستی شرکت داتیس خودرو برای روشن شدن موضوع اسناد مربوطه را ارائه کند. همچنین به جا است که مسئولان سازمان حمایت در خصوص خبر منتشر شده توسط سایت صبحانه به نقل از یک مقام آگاه در سازمان حمایت شفاف سازی نمایند و اگر تخلفی صورت گرفته رسما اعلام نمایند.

آشفتگی بازار خودروهای وارداتی این روزها در حال شدت گرفتن است و اینکه چرا وزارت صنعت با قاطعیت در این خصوص ورود نمی کند تا تکلیف مشتریان و خریداران مشخص گرددئ جای سوال است. متاسفانه نمایندگی جعلی خودروهای وارداتی به مانند موسسات غیرمجاز مالی در حال تبدیل شدن به یک معضل در بازار خودرو است که همین امر نیازمند نظارت دقیق تر و اطلاع رسانی بهتر نهادهای ذیربط است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

میلاد فولادی 1396/7/3
10:31:27

هم وطنان گرامی- ولوو در ایران نماینده فروش و خدمات پس از فروش ندارد- تحقیق کنید تا مانند من مال باخته نشوید

اق مشتری داتیس خودرو 1396/6/14
11:26:41

بعد 9 ماه با نامه ارسالی از طرف داتیس خودرو که اعلام نموده بود نمیتواند خودرو را تحویل بدهد راهی جز انصراف باقی نماند. پول را نقد تحویل دادیم حالا 30 روز کاری باید صبر کنیم تا با 16% تحویل بگیریم. بعد 9 ماه با اصل پول و سودش دیگه نمیشه خودرو ثبت نامی را خرید! این آخر و عاقبت کار با داتیس خودروست، حالا اگر پول را طبق قراداد سر وقت پس بدهند!

اق مشتری داتیس خودرو 1396/6/11
16:46:29

تازه بعد از 9 ماه از ثبت نام یادشان افتاده امروز (11 شهریور ) نامه فرستادند که متاسفانه نمیتوانم خودروی شما را تحویل بدهیم. یا بیاید خودروی مثلا سانتافه یا وولوو قرارداد تمدید کنید که چند ماه دیگر علاف شوید یا وجه تان را پس بگیرید. قیمت خودرو که بالا رفته با آن مبلغ و سودش دیگه نمیشود آن خودرو را خرید! با پول و وقت مردم بازی میکنند مثل آب خوردن. انشاالله تعمیرگاه داتیس خودرو که برای سرویس خودرو ها میباشد یک روز باعث سرویس خودشون بشود.

اق مشتری داتیس خودرو 1396/6/11
11:55:7

ینجانب در تاریخ ۱۴ آذر ۹۵ طبق قرارداد (شماره۱۳۰۳/۹۵/ دیاموند )از شرکت داتیس خودرو یک دستگاه خودرو توسان فول ۲۰۱۷،( ۷۵ روز تحویل) خریداری نمودم.ودر تاریخ ۱۴ اسفند ۹۵ نیز تکمیل وجه طبق قرارداد صورت گرفت که خودرو نهایتا ۲۰ روزه تحویل اینجانب گردد.اما متاسفانه تاامروز که 11شهریورو ۹۶ میباشد با بهآنهای مختلف از جمله گارانتی و ثبت سفارش و غیره وقت تلف نموده اند.سوال من از آقای علینقی مسول شرکت داتیس خودرو این است که اولا طبق گفته همکاران جنابعالی یک هفته بعد ثبت نام ثبت سفارش خودروی من صورت گرفته است پس ربطی به داستانهای این چند وقته ثبت سفارش نداشته که بهانه شما شده است و ثانیا وقتی شما تعهدات ۹ ماه پیش خود را انجام نداده آید چگونه باز شروع به ثبت نام ولوو و سایر خودروها مینمایید نه اینکه میخواهید با روح و روان عده دیگر مثل من بازی نماییدوثالثارمز موفقیت هر شرکتی صداقت ودر ستی و راستگو بودن میباشد که متاسفانه ادعای ایجاد اشتغال در زمینه خودرو و اولین تعمیرگاه هیبریدی با توجه به اعصاب خورد نمودن مشتریانی همچون من اشتغال برای عزیزان پزشک فراهم مینمایید ورابعا نجیب بودن وصدیق بودن مردم ماست و گوش بفرمان بودن به رهبر عزیز میباشد که با توجه به انتخاب سال اقتصادی حرکتی در ضد جهت منافع شما صورت نمیگیرد چرا که خود ما هم در بخش خصوصی فعال میباشیم ا ق مشتری داتیس خودرو

مشتری داتیس خودرو 1396/6/22
15:30:12

باید کلاه و جیب خود را بیشتر مراقبت کنیم، کلاه برداران یقه سفید در کمین نشسته اند

آخرین مطالب