icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اولین گام های ترکیه جهت تولید خودروی بومی

اولین گام های ترکیه جهت تولید خودروی بومی

رئیس جمهور ترکیه حمایت خود را از تولید اولین خودروی بومی این کشور اعلام کرد.

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" ترکیه یکی از کشورهایی است که کمپانی بزرگ دنیای خودرو نظیر فورد و فیات و رنو به شدت در حال فعالیت و تولید خودرو در این کشور هستند .قدمت خودرو سازی ترکیه چندان زیاد نیست اما این کشور توانسته به لطف همکاری با خبرگان این صنعت در این مدت نه چندان کوتاه پیشرفت چشمگیری در این زمینه بدست آورد بطوریکه ترکیه در حال حاضر به بسیاری از کشور های دنیا در حال صادرات قطعه می باشد .در حقیقت این کشور در طول مدت فعالیت خود تصیمیم گرفت که بجای ورود به بحث خودرواسازی بومی  ،تمرکز خود را بر تولید قطعات خودرو گذاشته و تولید خودرو را به برند های معتبر جهانی بسپارد. اما حال ترک ها به این نتیجه رسیده اند که دیگر آنقدر در زمینه قطعه سازی و تولید خودرو متبحر شده اند که خود می توانند خودرویی با نام خود داشته باشند .

رئیس جمهور ترکیه چندی پیش شرکت های بزرگ این کشور را به تولید اولین خودرو بومی  دعوت کرد تا بتواند صنعت خودروی کشورش را به چالش بکشد. در این بین 5 شرکت بزرگ این کشور نظیر شرکت BMC، گروه آناتولی، هلدینگ کراسا، شرکت ترک‌سل و هلدینگ زورلو اعلام امادگی خود جهت مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.

در این بین مدتها بود که منتقدان داخلی سازی خودرو در ایران، ترکیه را بعنوان یک قطعه ساز الگو قرار داده و سیاست های قطعه محور بجای خودرو محور این کشور را مثالی بارز برای موفقیت در صنعت خودرو می دانستند . اما حالا مشخص شد که این کشور هم پس از سالها به این نتیجه رسیده که باید خود  گام در تولید خودرو گذاشته تا بتواند در آینده سهمی در بازار منطقه داشته باشند. البته مشخص است که ترک ها بدلیل صنعت پیشرفته قطعه سازی و صد البته رقابت زیاد در داخل این کشور ،سرعت چشمگیری در تولید خودور خواهند داشت و شاید در آینده نه چندان دور خودرو هایی به مراتب بهتر از انچه ما سالهاست  در حال تولید آن هستیم ،به بازار عرضه نمایند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب