icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تعرفه واردات خودروهای هیبریدی باید کاهش یابد

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با پردیس خودرو:

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی باید کاهش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نمی توان درهای کشور را به روی خودروهای خارجی بست، گفت: با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، به طور یقین با واردات خودروهای خارجی به ویژه خودروهای هیبرید می توان امکان رقابت را برای خودروهای داخلی فراهم کرد.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت وگو با پردیس خودرو با اشاره به اینکه موافق تصویب  طرح ساماندهی بازار خودرو و کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در صحن علنی مجلس  است، گفت: طرح ساماندهي بازار خودرو طرح خوب و بجايي بود كه از سوی نمایندگان مجلس به هیات رئیسه ارائه شد که پس از طرح در صحن علنی مجلس  يك فوريت آن در مجلس راي آورد و امیدواریم این طرح به تصویب نهایی برسد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید توجه داشت نمی توان به مرزهای کشور قفل زد و اجازه ورود خودروهای با کیفیت را نداد . باید با تجارت جهانی دست دوستی دهیم چراکه تا زمانی که مرزهای خود را به روی ورود خودروهای باکیفیت و تکنولوژی های روز دنیا ببندیم به طور یقین شاهد حکمرانی خودروهای بی کیفیت در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: حدود 20 سال است که خودروهای تولیدی داخل کشور بدون تغییر خاصی در حال تولید هستند و متاسفانه با تعیین تعرفه های بالا برای ورود خودروها باعث شده ایم که مردم به خرید خودرو های بی کیفیت تن دهند.  این موضوع در حالی است که دولت همواره با تعرفه واردات از صنعت خودرو حمایت کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  تصریح کرد : این سوال پیش می آید که چرا در صنعت خودرو پیشرفت چشمگیری نداریم به طوری که خودمان توان طراحی پلتفرم و خودرو را پیدا کنیم و به معنی واقعی مشکل اصلی صنعت خودروی کشور ما چیست .

عزیزی تاکید کرد : برای بهبود وضعیت باید توان رقابتی خودروسازان افزایش یابد ؛ پس از مطرح شدن شعار سال در حمایت از کالای ایرانی بسیاری از ذهن ها به این سمت حرکت کرد که باید جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شود در حالیکه این طرز فکر غلط است و نمی توان درهای کشور را به روی تجارت جهانی بست ؛ بلکه باید با واردات خودروهای خارجی به ویژه خودرو های هیبرید که در بهبود آلایندگی هوا کلان شهرهاتاثیر بسزایی دارد، امکان رقابت را برای خودروهای داخلی فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : در سخنان ایشان چند نکته کلیدی وجود داشت؛ اول کاهش قیمت تمام شده کالا و دوم افزایش کیفیت ؛ نه اینکه مرزها بسته شود و هر کالای بی کیفیت تولید داخل را با زور به مردم تحمیل کرد ؛ مردم زمانی برای کالای ایرانی هزینه می کنند که کالایی کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشد ، حتی در شرایط برابر با کالای خارجی مردم حاضرند برای حمایت از کالای ایرانی پول بیشتری پرداخت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه نمی توان با ایجاد محدودیت به ارتقاء کیفی خودرو های داخلی کمک کرد، اظهارداشت:با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو به طور یقین خودرو سازان داخلی ترقیب خواهند شد توان داخلی خود را برای  رقابت با خودروهای باکیفیت بالا ارتقاء دهند .

عزیزی گفت: درصورتی‌که خودروسازان خواهان حمایت داخلی هستند، باید تولید خود را به سمت افزایش کیفیت، ایمنی و همچنین رقابتی‌شدن خودروسازی کشور ببرند. نکته مهمی که خودروسازان در این باره باید به آن توجه کنند، این است هزینه تمام‌شده محصولات آن‌ها بسیار بالاست و آن‌ها باید هزینه تولید خودرو را در کشور معقول و منطقی کنند.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب