icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واردکنندگان قطعات خودرو ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده می شوند

در بودجه 97

واردکنندگان قطعات خودرو ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده می شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس به دنبال تصویب قانونی در بوجه سال ۹۷ است که خودروسازان به ازای تولید ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کارگروه صنعتِ کمیسیون صنایع مجلس جلساتی با مجموعه وزارت صمت در خصوص خودروهای فرسوده برگزار کرد، گفت: مجلس به دنبال تصویب قانونی در بوجه سال ۹۷ در یکی از بندهای تبصره ۷ برای تسریع روند خروج خودروهای فرسوده است.

قاضی پور گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داده است تا خودروسازان به ازای تولید ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است تا تعداد اسقاط خودروهای فرسوده را در ازای تولید محصولات داخلی افزایش دهد، گفت: با اجرا شدن این مصوبه در سال ۹۷، مجلس به دنبال این است تا در سالیان آتی تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات خودروسازان را افزایش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۱.۲ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد، گفت: آمار اسقاط در سال ۱۴۰۴ باید به بیش از ۱.۴ میلیون خودرو برسد.

قاضی پور با بیان اینکه علاوه بر آلودگی کلان شهرها، خودروهای فرسوده تاثیر بسزایی در تلفات جاده ای داشته اند، گفت: با افزایش روند اسقاط خودروهای فرسوده، بازار صنایع خودروسازی و فولاد توسعه خواهد یافت.

قاضی پور با انتقاد از آمار بالای واردات قطعات منفصله به کشور گفت: بایستی تمهیداتی اندیشید تا واردات قطعات خودرو به کشور را محدود کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت قطعه سازی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا در هر کشوری بسیار نقش آفرین است، گفت: در حال حاضر تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی پیشنهاد داد: در این راستا برای محدود کردن واردات قطعات خودرو به کشور بایستی واردکنندگان قطعات خودرو به کشور را ملزم به اسقاط خودرو فرسوده کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قطعه ساز داخلی توانایی تامین قطعات محصولات داخلی را دارد، افزود: بایستی در یک برنامه مدون سالانه آمار واردات قطعات منفصله به کشور را کاهش داد.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب