icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو نظر جالب یک نماینده مجلس در خصوص احتکار خودرو

نظر جالب یک نماینده مجلس در خصوص احتکار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت ها بیشتر مربوط به خودروهای وارداتی است، گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازار باشد زیرا احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند.

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای رقابت برای دو تیپ خودرو قیمت گذاری می کند که یک تیپ شامل خودروهایی مثل سمند ، پارس ، پژو و ال نود است و یک تیپ هم شامل خودروهایی مثل پراید و تیبا است.

ملکی گفت: خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت است ۳.۵ درصد افزایش رسمی قیمت داشته به علاوه ۱۲ درصد حدودا حاشیه نرخ رشد و خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نمی شوند هم حدود ۱۲ درصد رشد قیمت و حاشیه نرخ رشد قیمت آنها هم حدود ۲۳ درصد بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با بیان این که عضور شورای رقابت است گفت: البته خودروهایی که وابستگی وارداتی آنها بیشتر بوده تا ۳۰ یا ۴۰ درصد هم افزایش قیمت داشته اند.

ملکی گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازر باشد زیرا احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند. 

این نماینده مجلس با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودرو مثل قیمت قطعات و مواد اولیه افزود: ارز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودروست و هر دستگاه خودرو حداقل ۲۰۰۰ دلار وابستگی ارزی دارد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از علل مشکلات بازار خودرو را ندادن اجازه ثبت سفارش خودرو و طرح وضع مالیات بیان کرد و گفت: ۶۴۸۱ دستگاه خودروی خارجی به اذعان وزارت صنایع بدون ثبت سفارش وارد شده است و انجمن وارد کتنندگان خودرو می گوید ۱۵۰۰۰ هزار دستگاه بدون اینکه سایت باز باشد ثبت سفارش شده است. 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب