icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تولید تعدادی از خودروهای داخلی از دی ۹۷ متوقف می‌شود

تولید تعدادی از خودروهای داخلی از دی ۹۷ متوقف می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از توقف تولید برخی خودروهای داخلی از دی ۹۷ با اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خبر داد و گفت: سایپا برنامه کاهش تولید پراید را اجرایی کرده است.

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو" نیره پیروزبخت در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره وضعیت تولید خودروهای داخلی با اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در کشور اظهار داشت: با اجرای این استانداردها، تعدادی از خودروهای فعلی از رده تولید خارج می شوند و خودروسازان نیز در حال برنامه ریزی برای این موضوع هستند.
پیروزبخت همچنین با اشاره به جزییات قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که ۲ دی امسال ابلاغ شد، اظهار داشت: طبق این قانون، مرجعیت های مختلف به سازمان استاندارد واگذار شده و این سازمان به عنوان مرجعیت حاکمیتی برای پیاده سازی نظام استانداردسازی یکپارچه در کشور انتخاب شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: طبق قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال، سازمان استاندارد است.

وی تصریح کرد: طی ۳ سال اخیر سهم پراید در تولیدات سایپا از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده که نشان می دهد این شرکت برای جایگزینی و توقف تولید پراید برنامه دارد.

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه مقاومت‌هایی در مقابل اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در مورد خودروهای چینی صورت گرفت، گفت: بعد از ۲ روز مذاکرات سخت و کشنده با چینی ها بالاخره این موضوع که چینی ها نیز باید به استانداردهای ۸۵ گانه پایبند باشند، مصوب شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص نتایج جدیدترین آزمون کیفی بنزین نیز گفت: در ۲ نمونه برداری که از بنزین تهران صورت گرفته مشکلاتی در میزان گوگرد وجود داشت، به طوری که این رقم در تهران ۶۰ بود در حالی که طبق استاندارد باید ۵۰ باشد. البته رقم گوگرد نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود امسال نمونه برداری بنزین از ۸ کلان شهر به ۱۷ کلان شهر توسعه یابد، افزود: تا به حال ۵۰ مورد نمونه برداری از بنزین صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود ۹۲ مورد می رسد.

به گفته وی، نتایج این ۵۰ مورد نمونه برداری نشان می دهد که عدد اکتان بنزین حدود ۹۰ است که زیر حد استاندارد است، البته در مورد فاکتورهای نگران کننده مانند بنزن و آروماتیک‌ها مورد مردودی نداشتیم و میزان گوگرد نیز در حد استاندارد بوده است.

پیروزبخت با بیان اینکه در تهران یک مورد مردودی گوگرد در بنزین تولید شده توسط پالایشگاه شازند اراک داشتیم که حل شد، اظهار داشت: بنزین یورو ۴ و یورو ۵ پالایشگاه ستاره خلیج فارس منطبق با استانداردها بوده است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت، تعداد شهرهای تحت پوشش آزمون کیفی بنزین از سال آینده افزایش می یابد و ۶۰ درصد جمعیت شهری را در بر می گیرد که امیدواریم برای افزایش آزمایشگاه های مرجع سازمان استاندارد به ما کمک شود.
به گفته وی نمونه برداری بنزین سالانه در ۲ مرحله یعنی اول تیر و ابتدای دی ماه صورت می گیرد.

رئیس سازمان استاندارد در مورد کنترل کیفی گازوییل نیز گفت: میزان گوگرد موجود در یک نمونه برداری که ۲ ماه پیش انجام دادیم بیش از حد مجاز و نگران کننده بود، البته استاندارد گازوییل هنوز اجرایی نشده که امیدواریم وزارت نفت هرچه زودتر در این زمینه برنامه ریزی کند تا گازوییل نیز استاندارد شود زیرا بخشی از آلودگی هوا مربوط به کیفیت گازوئیل است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب