icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قیمت خودرو کاهش خواهد یافت؟

قیمت خودرو کاهش خواهد یافت؟

یک کارشناس صنعت خودرو: خودروسازان با در نظر گرفتن راهکارهای بسیاری می توانند ضمن مدیریت هزینه تولید، در جهت تعدیل قیمت تمام شده و کاهش قیمت خودرو اقدام نمایند.

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: خودروسازان با در نظر گرفتن راهکارهای بسیاری می توانند ضمن مدیریت هزینه تولید ، در جهت تعدیل قیمت تمام شده و کاهش قیمت خودرو اقدام نمایند. 
 
امرالله امینی اظهار داشت: هر چند برخی از عوامل بیرونی نیز بر قیمت خودرو موثر است که البته ارتباط چندانی به خودروسازان ندارد و شامل مواردی چون نرخ ارز ، قیمت مواد اولیه تولید و مشکلات اقتصادی و تورم می شود. 
 
وی با توجه به تاثیر نوسانات اخیر ارزی بر قیمت خودرو ، تاکید کرد : امروز درصد وابستگی به مواد اولیه وارداتی ، میزان تاثیر پذیری قیمت خودرو از نرخ ارز را تعیین می کند بنابراین با توجه به سهم مواد اولیه وارداتی در تولید داخل ، بی شک تحولات ارزی در قیمت خودرو و افزایش در این بخش تاثیر خواهد گذاشت. 
 
وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت خودرو ارتباط تنگاتنگی با میزان داخلی سازی تولیدات خودروسازان دارد از این رو باید خودروسازان برای رفع این مشکل و عدم رشد هزینه تولید ، نسبت به توسعه سهم داخلی سازی تولیدات تلاش بیشتری نمایند. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به برخی بهانه تراشی ها برای افزایش قیمت خودرو ، تصریح کرد : هر چند همواره شرکتها به دنبال بهانه هستند تا با هر گونه نوسانی در نرخ ارز ، قیمت خودرو را افزایش دهند اما قطعا با اهتمام نسبت به توسعه داخلی سازی ،مدیریت هزینه و افزایش بهره وری مشکلات ناشی از نرخ ارز را پشت سر خواهند گذاشت. 
 
امینی اظهار داشت: هر گونه افزایش قیمت خودرو در جریان نوسانات ارزی ، در چنین شرایطی هیچ منطقی درستی را در بازار خودرو به دنبال نخواهد داشت. 
 
به گفته وی افزایش هزینه سربار و بهره وری و عدم تولید بر مبنای مقیاس اقتصادی ، از موارد مهمی و تاثیر گذاری است که باید در صنعت خودرو حل شود تا هزینه تمام شده تولید خودرو منطقی و رقابتی شود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب