icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ابلاغ ویژه وزیر صنعت به وارد کنندگان خودرو

ابلاغ ویژه وزیر صنعت به وارد کنندگان خودرو

بر اساس بخش دیگری از ابلاغیه وزیر صنعت، انجمن واردکنندگان خودرو به شماره شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۲۹۰۶۱ مکلف به پذیرش و پیگیری درخواست متقاضیان واردات خودرو (غیرنماینده) و همچنین نظارت بر عملکرد نمایندگان رسمی واردات خودرو در راستای ضوابط ابلاغی خواهد بود.

یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: بر اساس بخش دیگری از ابلاغیه وزیر صنعت، انجمن واردکنندگان خودرو به شماره شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۲۹۰۶۱ مکلف به پذیرش و پیگیری درخواست متقاضیان واردات خودرو (غیرنماینده) و همچنین نظارت بر عملکرد نمایندگان رسمی واردات خودرو در راستای ضوابط ابلاغی خواهد بود.

 

 

 

 به گزارش پایگاه خبری  "پردیس خودرو" طی ماههای گذشته و پس از ابلاغیه های وزارت صنعت، مبنی بر لزوم ساماندهی واردات خودرو به کشور، موافقان و مخالفان این موضوع بحث های فراوانی را در رسانه ها به راه انداختند. مخالفان معتقد بودند این دستورالعمل، به قدرت بیشتر واردکنندگان رسمی منجر خواهد شد و امکان نظارت و اصلاح آنها را کمرنگ میکند و موافقان هم با توجه به شکایت ها و مشکلات مصرف کنندگان به علت خرید از واردکنندگان متفرقه، این کار را مفید می دانستند.

طی روزهای اخیر، دستورالعمل جدیدی از سوی وزیر صنعت ابلاغ شده است تا مکمل طرح ساماندهی فوق باشد. بر اساس این دستورالعمل، برای واردات خودرو لازم است که نمایندگی شرکت خودروسازی را اخذ کرده باشند. در غیر این صورت واردکنندگان غیر نمایندگی برای واردات خودرو لازم است که از طریق نمایندگی ها اقدام کنند.

همچنین در صورت عدم وجود امکانات و تاسیسات خدمات پس ازفروش، پذیرش ثبت سفارش از اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی صرفاً پس ازعقد توافقنامه ارائه خدمات گارانتی و وارانتی مابین نماینده رسمی و واردکننده میسر می باشد.

اما علاوه بر موارد فوق، دستورالعمل جدیدی که از سوی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ابلاغ شده، حاوی نکات مهم دیگری هم هست. وی در ابلاغیه جدید خود که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید می کند که در صورت تخلف نمایندگی های رسمی از دستورالعمل مذکور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، می تواند درخواست تعلیق و ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی واردات خودرو را از معاونت امور اقتصادی و بازرگانی کند.

همچنین بر اساس بخش دیگری از این بخشنامه، انجمن واردکنندگان خودرو به شماره شناسه ملی 14004529061 مکلف به پذیرش و پیگیری درخواست متقاضیان واردات خودرو (غیرنماینده) و همچنین نظارت بر عملکرد نمایندگان رسمی واردات خودرو در راستای ضوابط ابلاغی خواهد بود.

حال که نظارت بر واردکنندگان رسمی خودروهای خارجی به یک انجمن غیردولتی سپرده شده، باید منتظر ماند و دید آیا وزارت صنعت از این برون سپاری مهم به بخش خصوصی، حمایت و دفاع خواهد کرد یا پس از چندی، مجددا تفکر دولتی جای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی را می گیرد؟!

جهت دریافت آخرین اخبار  و مطالب  خودرو از طریق تلگرام به کانال اختصاصی پردیس خودرو (https://پردیس خودرو.me/pardiskhodro  ) بپیوندید.

 برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب