icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وطن خواه مدیر عامل مکث موتور:سامانه یکپارچه فروش خودرو مانعی در مقابل خودروسازان خصوصی

وطن خواه مدیر عامل مکث موتور:سامانه یکپارچه فروش خودرو مانعی در مقابل خودروسازان خصوصی

در ساعات پایانی نمایشگاه خودروی تهران نماینده مردم استان البرز از عرغه ماموت خودرو مکث موتور بازدید کرد. در حاشیه این بازدید بابک وطن خواه با انتقاد سامانه یکپارچه فروش خودرو اظهار داشت این عمل مانعی بر سر خودروسازان خصوصی برای توسعه است چرا که فروش مهمترین بخش برای شرکت های خصوصی بود و حالا این بخش به لطف این قانون  دیگر در اختیار آنها قرار ندارد تا بتوانند برنامه های خودرو را اجرایی نمایند.

جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-بابک وطن خواه مدیر عامل مکث موتور ضمن اعلام این مطلب ادامه داد که الزام خودروسازان خصوصی به حضور در سامانه یکپارچه فروش خودرو نه تنها تاثیری در قیمت ها نخواهد داشت بلکه موجب افزایش قیمت خودرو نیز خواهد شد.

وطن خواه در ادامه از اجبار وزارت صمت برای فروش همه محصولات خودرویی اعم از دولتی و خصوصی در سامانه یکپارچه انتقاد کرد و گفت: ظرفیت حدودی تقاضا خرید خودرو در سال حدودا 1.2 میلیون دستگاه تخمین زده می شود، این در حالی است که بخش خصوصی در خوش بینانه ترین حالت می تواند تنها 100 هزار دستگاه از این حجم را تامین کند. این در در حالی است که در اصل 44 قانون اساسی صراحتا عنوان شده که بخش خصوصی باید قوت بگیرد. وی افزود: این کار وزارت صمت با این اصل قانون تضاد دارد. وزارت صمت عنوان کرده که هدف اصلی از انجام این کار شفاف سازی در فروش خودرو و شناسایی آمار دقیق خریداران واقعی است اما مساله اینجاست، تا زمانی که اختلاف قیمت فاحش بین کارخانه و بازار وجود دارد، با این سیستم تنها می توان حجم حباب بازار را شناسایی کرد و عملا به جز آسیب زدن به بخش خصوصی کاربرد دیگری نخواهد داشت.

وطن خواه در خصوص برنامه شرکت زیر مجموعه خود مطرح کرد: برنامه امسال شرکت مکث موتور برای تولید خودرو 8000 دستگاه است که 2500 دستگاه آن به خودرو پیکاپ و 5500 دستگاه دیگر به خودرو تیارا و یک کراس اوور دیگر در همین سایز تعلق می‌گیرد که در نیمه دوم سال معرفی می شود. مدیر عامل مکث موتور همچنین عنوان کرد: محصول جدید خودرویی در ابعاد تیارا خواهد بود با این تفاوت که آپشن های کمتری دارد و قیمت آن نیز به مراتب از تیارا اقتصادی تر خواهد بود. وی افزود: تولید تمامی خودروها بر اساس دستورالعمل وزارت صمت با 20 درصد داخلی سازی شروع شده و تا پایان سال این عدد به 32 درصد خواهد رسید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب