icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پیشرانه جدید EC5 پژو در نمایشگاه تهران رونمایی شد+مشخصات فنی

پیشرانه جدید EC5 پژو در نمایشگاه تهران رونمایی شد+مشخصات فنی

در غرفه ساپکو یکی از زیر مجموعه های ایران خودرو از جدیدترین پیشرانه پژو برای بازار ایران با  نام EC5 رونمایی شد.

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-ایران خودرو به منظور بهینه کردن پیشرانهای محصولات خود به تازگی قصد دارد از پیشرانه جدید پژو در برخی از محصولات خود استفاده نماید. این پیشرانه که EC5 نام دارد در حقیقت نسخه ارتقاء یافته پیشرانه TU5 مشهوری است که در بسیار از محصولات ایران خودرو نظیر پژو 206 تیپ 5 ،پژو پارس و دان فنگ اچ سی کراس مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشرانه ec5

بنا بر گرفته مسئولین ساپکو این پیشرانه حدود 80 درصد داخلی سازی شده تا برای اولین بار بر روی پژو 301 روانه بازار شود. ایران خودرو از سال گذشته روند داخلی سازی پژو 301 را آغاز نموده و این پیشرانه بخشی از این پروژه است. البته روند داخلی سازی این پیشرانه از آنجایی در بازه زمانی کم انجام گرفته که وجه اشتراک پیشرانه های EC5 و TU5 بسیار زیاد است و تنها چند تغییر جزیی شامل تعویض پمپ روغن با فشار متغیر و استفاده از سیستم زمان بندی هوشمند را تجربه کرده است. این تغییرات باعث گردیده که علاوه بر بالا رفتن راندمان موتور ،مصرف سوخت کاهش یابد و استهلاک موتور به مراتب کمتر نسخه TU5 باشد.

پیشرانه ec5

قابل ذکر است تغییرات فوق همچنین باعث افزایش 10 واحد قدرت موتور شده است بطوریکه قدرت موتور 105 اسب بخار در نسخه TU5 به 115 اسب بخار در نسخه EC5 رسیده است.همچنین گشتاور از 142 نیوتن متر در TU5  به 150 نیوتن متر در EC5 افزایش داشته است.

پیشرانه ec5

چراغ جلوی پژو 301 که داخلی سازی شده است

در پایان اشاره می کنیم که ایران خودرو توسط قطعات سازان خود سرمایه گذاری هنگفتی را بر روی داخلی سازی و عرضه پژو 301 انجام داده است و این موتور و قطعات دیگر این خودرو به میزان زیادی روند داخلی سازی خود را طی نموده تا شاهد عرضه زود هنگام این خودرو باشیم. البته شنیده ها حاکی از این است که ایران خودرو خط تولید این خودرو نیز را آماده نموده و حجم عمده ای از قطعات 301 تولید شده اما برخی از قطعاتی که هنوز داخلی سازی نشده توسط گروه پژو به ایران خودرو تحویل داده نمی شود تا تولید این خودرو بصورت رسمی آغاز شود. اما پیش بینی می گردد که با توجه به میلیاردها هزینه انجام شده نهایتا ایران خودرو برای تامین قطعات باقی اقدامی انجام خواهد داد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

Hessam 1401/5/10
14:18:49

قدرتش صدو سیزده اسبه نه صدو پونزده اسب ، اون ای اف سونه صدو پونزده اسب

آخرین مطالب