icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو توقف فروش خودروی تیگو ۸ پرو از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالا+سند

توقف فروش خودروی تیگو ۸ پرو از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالا+سند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان, از توقف فروش و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو به دلیل نبود شفافیت در نحوه محاسبات قیمت خبر داد.

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ 1 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-بررسی های صورت گرفته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان, مدارک و اسناد تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو، نبود شفافیت و فقدان توجیهات محاسباتی این خودرو را نشان داده و موجب توقف فروش و تحویل آن شد.

با توجه به اینکه بر اساس بررسی های اولیه انجام شده تعیین قیمت صورت گرفته برای خودروی تیگو ۸ پرو فاقد توجیهات محاسباتی می باشد، این تصمیم اتخاذ شده است.

بر این اساس، شرکت صنایع خودروسازی مدیران باید هرچه سریعتر اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت این خودرو را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد.

توقف فروش تیگو 8 پرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

حامد 1400/10/29
10:35:11

توجه کنید قضیه به این سادگی نیست! یک سناریو جالب را در نظر بگیرید. طبیعی است با توجه به افزایش دهشتناک قیمتها و عدم افزایش توان خرید مردم، کسی رغبتی به خرید مثلا سمند 150 میلیونی هم نشان نمی داد. اما این خودروسازان با یک ترفند و بکارگیری مافیای خود، یک قیمت حاشیه بازار برای محصولات خودشان درست کردند مثلا سمند 250 میلیون! یک اختلاف قیمت 100 میلیونی، ترفند خوبی است برای اینکه افراد پس انداز خود را برای انتفاع از این اختلاف قیمت بکار بیاندازند. از طرف دیگر با عرضه قطره چکانی خودرو، سعی در حفظ همین قیمت ساختگی حاشیه بازار دارند. بدیهی است این ترفند خوبی برای تضمین فروش محصولات بی کیفیت و گران این خودروسازان است. از طرف دیگر همین اختلاف قیمت محل مناسبی برای توزیع رانت بین اشخاص و ... ایجاد کرده و به این ترتیب جمعی دور سفره نشسته و از قسمتهای مختلف این سفره منتفع می شوند. مدیران خودرو قواعد این بازی را رعایت نکرده است. با در نظر گرفتن حاشیه مصنوعی ساخته شده برای فیدلتی و دیگنیتی و سایر خودروها، نهایت حاشیه ممکن برای تیگو 8 پرو را در نظر گرفته سعی کرده تمام سود حاصل را به جیب خود بزند. طبیعی است با وقوف کامل به تخلفات سایر خودروسازان و سکوت دستگاههای ناظر بر آنها، از عدم پیگرد تخلف خودو نیز اطمینان کسب کرده است. ولی به این نکته توجه نکرده که اولا عدم وجود حاشیه بازار مانع از فروش محصولاتش خواهد شد و از سویی عدم توزیع منافع حاصل از حاشیه بازار، مخالفت نهادهای مختلفی را ایجاد خواهد کرد.

آخرین مطالب