icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راهنمای خرید خودوری پژو206 دست دوم

راهنمای خرید خودوری پژو206 دست دوم

راهنمای خرید خودرو پژو 206 و معرفی نقاط ضعف و ویژگیها و معرفی انواع تیپ های 2 و3 و5و6 خودور پژو 206

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ 3 comments

متن کامل خبر :

خرید خودروی دست دوم همیشه یکی از معضلات خریدران خودرو می باشد چرا که همیشه سئوالاتی در خصوص تصادفی بودن یا نیودن ، سالم بودن فنی خودرو ، سالم بودن خودرو از نظر اصالت خودرو و غیره ذهن خریدران را به خود مشغول نموده است. اما مسدله دیگری که ذهن خریدان را به خود مشغول نموده این می باشد که چه خودرویی مناسب برای خرید دست دوم می باشد.در سایت و مجلات مختلف راهنمای خرید خودروی دست دوم بسیاری به چاپ رسیده است اما همانگونه که مستحضر هستید خودروهای مختلفی در بازار وجود دارد که باید بصورت تخصصی ویژیگی های آنها جهت خرید دست دوم مورد  بررسی قرار داد و نمی توان با یک متن کلی در خصوص همه خودورها  موجود در بازار به خریدران کمک نمود.از همین رو متخصصین پردیس خودروسعی کردند که در این متن بصورت تخصصی خریدران را در خرید خودروی دست دوم پژو 206  راهنمایی نماییم.

 

 

معرفی ویژگی های خودروی پژو 206:

پژو 206 یکی از تولیدات شرکت ایران خودرو می باشد. از خودروی پژو 206 در تمام دنیا حدود 6 میلیون دستگاه تولید شده است که این نشانه محبوبیت خودرو پژو 206 در میان اقشار جامعه در کشور های مختلف بوده است.ایران خودرو یکی مهم ترین تولید کننده 206 در دنیا می باشد. طراحی خارجی خودروی پژو 206 بسیار زیبا می باشد بطوریکه چهره جسورانه به خودرو داده است .طراحی داخلی خودرو هم در نوع خود زیبا و چشم نواز می باشد.موتور پر شتاب و چالاک خودرو یکی دیگر از ویژگی های خودرو پژو 206 می باشد.با توجه به اینکه سالها از طراحی خودرو و تولید آن می گذرد هنوز هم طراحی خارجی و داخلی آن پر طرفدار و چشم نواز می باشد. ویژگی های فوق باعث گردید این خودرو جای خود را هم در بین خانواده ها و علی الخصوص جوانان پیدا کند و اقشار مختلف جامعه از طرفداران پر و پا قرص این خودرو باشند.و همچنین موتور پر شتاب و چالاک خودرو  این از  ویژگی های پرطرفدار بین جوانان  ایرانی می باشد. در طراحی فنی خودرو پژو 206 از تمام فناوری های روز دنیا استفاده شده است وخودرو پژو 206 دارای آپشن های فراروانی می باشد که در ایران بعضی از این آپشن ها با توجه به تیپ خودرو  بروی پژو 206 نصب شده و مابقی آپشن با هزینه اندک قابلیت نصب توسط مالک خودرو را دارد قابلیت های از قبیل سنسور نور،سنور باران،کروز کنترل ،صفحه نمایش بزرگتر جهت نمایش کنترل پیمایش و غیره.در صورتی که هیچ یک از خودروهای داخلی در این رنج قیمت این قابلیت را ندارد.

 

 

 

 

یکی از ویژگیهای خودروی پژو 206 کم مصرف بودن این خورو با توجه به حجم موتور آن است .مصرف سوخت تیپ 2 خودروی 206 بصو رت ترکیبی برابر 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

.خودرو پژو 206 در ایران در تیپ های 2 و3و5و6 تولید می گردد.البته در گذشته تیپ 1 این خودرو هم تولید می گشته بود.

تیپ 2 و 3 از نظر موتور مانند هم می باشند ولی تیپ 3 آپشن های از قبیل کنترل دمای اتوماتیک دخلی ،  شیشه برقی سرنشینان عقب ، هم رنگ بودن آینه های جانبی ، ترمز چهار چرخ بصورت دیسکی،پشت سری صندلی برای سرنشینان عقب و تعداد ایربگ با تیپ 2 متفاوت می باشد.

تیپ 5 از نظر آپشن ها مانند تیپ 3 می باشد ولی موتور تیپ 5 از 1600 و پرقدرت تر می باشد.تیپ 6 هم از نظر آپشن و هم نظر موتور مانند تیپ 5 می باشد ولی تیپ 6 دارای گیربکس اتوماتیک می باشد.

قابل ذکر است از سال 91 و بدلیل مشکلات ایران خودرو بخاطر تحریم های ظالمانه علیه مردم کشورمان، کمپانی پژو دیگر موتور و قطعات خودرو 206 را به ایران خودرو نداد و از همین رو ایران خودرو اقدام به تعویض موتور خودروی پژو 206 و دیگر قطعات کرد .همین تغییر و تحول باعث افت کیفیت این خودرو گردید.

قابل ذکر می باشد ایران خودرو جهت خانوادگی کردن این خوردو و رفع نیاز های خانواده اقدام به تولید خودروی 206 صندوق دار با عنوان پژو 206 SD نمود که مشخصات فنی آن همانند خودروهای پژوه 206 هاچ بک می باشد.

 

 

 

معرفی نقاط ضعف خودرو پژو 206:

نقاط ضعف پژو 206 مانند از دیگر خودروهای داخلی کمتر می باشد چون بیس طراحی این خودرو در کمپانی معتبر پژو انجانم گردیده که از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد. ولی این خودرو هم دارای نقاط ضعفی نیز می باشد.

یکی از مشکلات این خودرو هندلینگ این خودرو در پیچ ومیزان چسبندگی خودرو در سرعت های بالا می باشد و از آنجایی این خودرو دارای شتاب بالا و سرعت گرفتن سریع می باشد اگر راننده کمی مبتدی و تازه وارد باشد در پیچ های تند کنترل ماشین کمی سخت و گاها غیر قابل کنترل می باشد.

از دیگر ضعف های این خودرو استهلاک بالای آن می باشد.که این از خصیصه های خودورهای فرانسوی است.

قیمت قطعات فنی و بدنه پژو 206 نسبت همتایان ایرانی خود نسیتا بالا می باشد.ولی همگی قطعات این خودرو در دسترس می باشد.

دید کم عقب خودرو بخاطر ستون های پهن عقب و شیشه عقب کوچک از دیگر نقاط ضعف پژو 206 می باشد که این مشکل با نصب سنسور عقب تا حدی قابل رفع می باشد.

خودروی پژو 206 در حقیقت یک خودروی دو نفر یا حداکثر سه نفره می باشد زیرا در صورتی که دو نفر آدم بالغ در جلوی خودرو بنشیند مجبور هستند صندلی تا انتها به عقب دهند و از آنجایی که عقب این خودرو بسیار کم جا و کوچک می باشد عملا دیگر کسی قادر به نشتن در عقب خودرو نمی باشد.حجم صندوق عقب در نمونه های هاچ بک از معضلات این خودرو می باشد.

 

نتیجه گیری:

با توضیح نقاط ضعف و ویژگی های خودوری پژو 206 ، می پردازیم به بجث اصلی یعنی خرید خودرو دست دوم پژو 206

در حال حاضر قیمت خودروی دست دوم پژو 206 در حدود قیمت صفر خودرو پراید می باشد و کسانی هیجان در رانندگی و شتاب خودرو برای آنها مهم می باشد پراید صفر جوابگوی آنها نمی باشد پس بهترین گزینه خودروی دست دوم برای جوانان و خانوادهای کم جمعیت پژو 206 دست دوم می باشد.زیرا این خودرو هم دارای طراحی زیبا و هم دارای موتور پرشتاب می باشد بطوریکه رانندگی  دلپذیری را فراهم می نماید.ولی باید متذکر شد که بدلیل کوچک بودن خودروی پژو 206 این خودرو برای مسافرت های دور و طولانی مدت خیلی مناسب نمی باشد.

از آنجا که لوازم یدکی خودروی پژو همیشه و در کلیه نقاط کشور در دسترس می باشد خرید خودروی پژو206 گزینه مناسبی به نظر میآید.زیرا به هرترتیب خودروی دست دوم گاها نیاز به تعمییر و تعویض قطعات دارد.ضمن اینکه اکثر تعمییر کاران کشور به تعمیر این خودرو آشنا هستند و در صورت خرابی خودرو در جاده خارج شهری ،شما مشکلی با تعمییر خودروی خود نخواهید داشت.

از دیگر مزایا این خودرو فراروانی نمایندگی های ایران خودرو در جای جای ایران و ارائه خدمات پس فروش خوب می باشد که این مزایا جهت خودرو های دست دوم بسیار حیاتی می باشد زیرا شما با خرید خودروی دست دوم قطعاً نیاز به خدمات پس فروش خواهید داشت.

با تفاسیر  مطالب بالا و تجربه بدست آمده از ابتدای تولید این خودرو مشخص می شود که خودروی پژو 206 یک خودروی مناسب برای جوانان و یا خانواده های کم جمعیت می باشد  البته با تولید نوع صندوق دار این خودرو مشکل حمل بار تا حدودی رفع گردیده ولی هنوز مشکل کم جا بودن عقب خودرو جهت سرنشینان عقب پا برجاست.

 

در پایان اشاره می کنیم که از خرید خودروی پژو 206  که بیش از 5 سال از تولید آن گذشته حتی الامکان خودرای فرمایید زیرا عمر مفید اکثر خودروها 5 سال می باشد که بسته به شرایط نگهداری این مقدار قابل تغییر می باشد.مخصوصا که خودروی 206 و مانند دیگر هموطنان فرانسوی آن دارای اصطحلاک بالایی می باشد.

 

پردیس خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سحر 1397/3/19
14:47:26

دقیقا اصلا تو نت چیز درست حسابی پیدا نمیکنی هیچ وقت

حسین 1396/8/16
17:26:22

چرا همش کپی بود مطلبتون یدونه نکته مفید نبود برای خرید ماشین دس دوم 206یعنی چی میگی خانواده کم جمعیت مگه نوی اون برا خانواده پر جمعیت خوبه!!!الان بخوام من دس دومش رو بخرم چطوری تست کنم خودرو رو بی صدا بودن اتاق /صدای نرمال موتور/صدای فرمون اینارو باید میگفتین واقعا که!!!امید وارم ناظر سایت انصاف داشته باشه نظرمو منتشر کنه

عزیزی 1394/6/25
22:53:40

تشکر

آخرین مطالب