icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ساینا برقی چه زمانی وارد بازار خواهد شد

ساینا برقی چه زمانی وارد بازار خواهد شد

ساینا برقی برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی تهران 97 به نمایش عمومی گذاشته شد که با استقبال عمومی بازدیدکنندگان روبرو گردید. اما پس از این رونمایی عملا اخبار دیگری از این خودرو منتشر نشد تا مجددا سایپا ترجیح داده ساینا EV را در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در غرفه خود به نمایش بگذارد . همین امر بهانه ای شد تا با مهندس فرجی مدیر فناوری های نوین سایپا در خصوص آخرین وضعیت این خودرو به گفتگو بنشینیم

یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- با توجه تغییر رویکرد خودروسازان جهان به سوی افزایش خودروهای تمامی برقی ،خودروسازان وطنی نظیر سایپا و ایران خودرو هم در تکاپو هستند که با اتکا به توان داخلی و بعضا با استفاده از مشاوران خارجی حداقل یک محصول تمام الکتریکی را به سبد محصولات خود اضافه نمایند. سایپا نیز گام های ابتدایی را برداشت و نسخه پرتوتایپ ساینا برقی را در نمایشگاه خودروی تهران 97 به نمایش عموم گذاشت.هر چند از نظر فنی این خودرو با نمونه های مشابه خارجی فرسنگ ها فاصله داشت اما باز هم باعث خرسندی است  که خودروسازان وطنی سعی می کنند از غافله جهانی عقب نمانند. این طرز تفکر در نزد مردم نیز به چشم می خودرو چرا که از زمان رونمایی ساینا EV ،شما مخطبان پردیس خودرو پیگر وضعیت تولید و عرضه از همکاران ما شده اید. همین امر سبب گردید در حاشیه نمایشگاه  فرصت های ساخت داخل و رونق تولید به سراغ مسئولین سایپا رفته و پیگر وضعیت این خودرو شویم

ساینا EV یا ساینا برقی

آقای احمد فرجی مدیر فناوری های نوین سایپا در خصوص ساینای برقی به خبرنگار پردیس خودرو گفت:ساینا برقی موجود در نمایشگاه تهران نسخه پرتوتایپ یا همان اولیه بود که با استفاده از تجهیزات و قطعات خارجی تولید شده بود. این نموده اولیه جهت داخلی سازی در اختیار تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان داخلی قرار گرفت تا بتوانیم قطعات مهم این خودرو را با اتکا به توان داخلی تولید نماییم.

ایشان در ادامه گفت:گامها ابتدایی تولید ساینا برقی برداشته شده و با شرکت های دانش بنیان داخلی و شرکت هایی که توان تولید قطعات حساس این خودرو نظیر پیشرانه و باتری ها دارند ، وارد همکاری شده ایم و انشاالله در آینده شاهد تولید نمونه داخلی سازی شده ساینا برقی خواهیم بود.

ساینا EV یا ساینا برقی

آقای فرجی در خصوص زمان احتمالی ورود ساینا برقی به بازار به پردیس خودرو گفت:با توجه به مشکلات بوجود آمده ناشی از تحریم و فناوری بالای خودروهای برقی نمی توان بطور قطع در خصوص زمان عرضه این خودرو به بازار صحبتی به میان آورد اما همانطور که اشاره کردم گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است و در صورت همکاری مسئولین دولتی و وزرات خانه می توانیم این روند را تسریع ببخشیم.

ساینا EV یا ساینا برقی

مدیر فناوری های نوین سایپا در پاسخ به سئوالی مبنی بر نبود زیر ساخت های خودروهای برقی در ایران گفت:مشخصا جواب این سئوال شما در دستان من نیست و برای ایجاد زیر ساخت های شارژ خودروهای برقی  همیت ملی از دستگاه های مختلف را طلب می کند. اما سایپا آماده است به شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند مشاوره های لازم را اعطا نماید تا هر چه سریعتر این زیر ساخت ها فراهم گردد.

ساینا EV یا ساینا برقی

در پایان یادآور می شویم ساینا EV خودروی برقی برای مصارف شهری است که دارای شعاع حرکتی 200 کیلومتر می باشد. پیشرانه این الکتریکی ایرانی حدود 90 اسب بخار تولید خواهد کرد و نیروی مورد نیاز خود را از پکیج باتری های 28 کیلوواتی خواهد گرفت. باتری های ساینا الکتریکی با شارژر های خانگی در 4 ساعت شارژ می گردد اما در صورت مهیا بودن شارژر های صنعتی در 40 تا حدود 80 درصد تکمیل ظرفیت خواهد شد.در خصوص عملکرد فنی آن نیز اعلام شده که این خودرو از حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت بهره می برد و می تواند ظرف مدت زمان 12 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

بهتر است بخوانید:

معرفی ساینا الکتریکی در نمایشگاه خودروی تهران 97

 

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب