icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قیمت خودروهای جدید رنو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است

معاون وزیر صنعت اعلام کرد

قیمت خودروهای جدید رنو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است

رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی گفت:قیمت خودروهای جدید داستر و سیمبل در قرارداد امروز با رنو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

یردیس خودرو- منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و گروه خودرو سازی رنو با بیان اینکه این قرارداد در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران است، اظهار کرد: در این توافق نامه سهم رنو ۶۰ درصد و سهم ایدرو ۴۰ درصد بود که در طول ۱۰ ماه مذاکرات سخت و فشرده ای که داشتیم خوشبختانه توانستیم قراردادی را امضاء کنیم که سهم ایدرو به ۲۰ درصد تغییر پیدا کند و یک شرکت خصوصی نیز وارد این قرارداد شود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یک شتاب دهنده در بخش توسعه صنعتی است و بنگاه داری نمی کند بنابراین سعی کردیم یک شرکت ایرانی پیدا کنیم تا در این قرارداد حضور داشته باشد.

معظمی با اشاره به ویژگی های این مشارکت نامه ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این مشارکت نامه در فاز اول حدود ۶۶۰ میلیون یورو است و برای حدود سه هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند. همچنین برای تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو سرمایه گذاری شده است که از اواخر سال آینده تولید ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودروها آغاز و وارد بازار می شود. همچنین تا چند سال آینده این تولید به سقف ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر بحث ایجاد هاب تحقیق و توسعه توسط رنو در ایران است که برای اولین بار انجام می شود، ضمن اینکه رنو مسئولیت صادرات ۳۰ درصد تولیدات و قطعات را بر عهده گرفته که این اتفاق بسیار خوبی است چرا که ما وقتی می توانیم خودروساز باشیم که در صحنه های بین‌المللی حضور داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نکته دیگر بحث قطعه سازان است که صنعت خودروسازی بدون قطعه سازی مفهومی ندارد. حدود۱۵ قطعه ساز ایرانی در لیست رنو قرار دارد که این عدد به ۶۰  قطعه ساز خواهد رسید.

معظمی گفت: اگر ما بتوانیم ۶۰ قطعه ساز بزرگ داشته باشیم که تولیداتشان وارد عرصه جهانی شود توفیق بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه ویژگی بعدی وصل شدن به شبکه جهانی رنو است تصریح کرد: مصرف کنندگان محصولات ما می توانند از تولیداتی بهره مند شوند که قطعات و خدمات پس از فروش آن متصل به شبکه جهانی است.

معاون وزیر صنعت نکته بعدی را تولید گیربکس و شاسی عنوان کرد و افزود: تولید گیربکس اتوماتیک و شاسی در این قرارداد مورد توجه قرار گرفته و به طور کلی این توافق نامه به گونه ای امضا شده که منافع هر سه طرف تأمین شود.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) همچنین درباره مکانیزم انتخاب مدیران شرکت تازه تاسیس اظهار کرد: انتخاب مدیرعامل و رییس هیات مدیره به صورت چرخشی است که در دور اول مدیر عامل از طرف رنو، رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس هیات مدیره از طرف هلدینگ خصوصی داخلی خواهد بود.

به گفته معظمی، اگر حمایت نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نبود امضا این قرارداد نهایی نمی شد.

رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی گفت:قیمت خودروهای جدید داستر و سیمبل در قرارداد امروز با رنو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب